Coor´s Coronarengøring i Ballerup Kommune er en succes
Til dagligt gør Coor rent på 155 af Ballerup Kommunes lokaliteter. Med en global pandemi har opgaven krævet fleksibilitet og ekstra arbejdskraft.
I kølvandet på coronaepidemiens komme opstod der et behov for ekstra rengøring, fortæller Sussi Kjær, Udviklings- og driftschef, Ballerup Kommune:
- "Coor tog med det samme opgaven på sig. Jeg kan se, at lederne gør et kæmpe arbejde for implementeringen, og til medarbejdernes ros må jeg sige, at rengøringen er virkelig veludført og fortjener stor ros."
I første omgang skal Coor løse de ekstra opgaver med erhvervsrengøring frem til 31. marts, men som Sussi siger, er det ikke til at sige, hvad behovet derefter bliver:
- "Vi ved jo endnu ikke, hvordan pandemien udvikler sig. Men det er godt at vide, at vi bare kan række ud til Coor, så ved vi, at opgaven bliver løst med høj kvalitet."
Coor har kontrakt med Ballerup Kommune frem til 2025, hvis alle optioner på forlængelse udnyttes. Som en del af kontrakten tager Coor også et stort socialt ansvar, og modtager blandt andet borgere fra Ballerup Jobcenter til jobtræningsforløb.
Det var allerede et klart mål, da Coor sidste år vandt kontrakten med Ballerup Kommune igen, at samarbejdet skal være med til at løfte en større social opgave.