Ejendomsejere stræber konstant efter omkostningseffektive metoder til at opretholde deres ejendomme i en velfungerende og velstående tilstand. Derfor er det afgørende med et progressivt syn på branchen for at følge med den konstante udvikling.
Nye typer samarbejde
Ifølge Helge Diness Christensen, Head of Facility Service hos Novonesis (Tidl. Novozymes), er det vigtigt at opmuntre til nye ideer for at følge med udviklingen. Han mener, at ejendomsservicens rolle skal indtage en mere central plads i virksomhedens organisation i fremtiden.
- "Et tæt samarbejde mellem virksomhedens ledelse og ejendomsadministratorer bliver endnu vigtigere, og jeg mener, at leverandørerne skal involveres i dette. Vi er nødt til at finde måder at arbejde sammen på for at øge forståelsen for hinandens arbejde. Både internt, men også med eksterne parter," siger Helge Diness Christensen.
Novonesis arbejder sammen med deres leverandører for at finde ud af, hvordan de kan nå deres mål. De holder fælles møder, hvor de snakker om, hvad de gerne vil opnå, og hvordan de kan gøre det sammen.
- "Vi diskuterer vores strategi og vores krav sammen, hvilket giver dem et klarere billede, hvilket letter deres leverancer. Tærsklerne sænkes, og det bliver lettere for dem at stille spørgsmål og få en forståelse. Men samtidig opfordrer vi vores leverandører til at være selvmotiverede. For meget mikrostyring af deres arbejde forhindrer os i at udvikle samarbejde. I stedet har vi løbende opfølgninger for at holde os opdaterede.