”Coor kunne tilbyde et omfattende koncept med alle de serviceløsninger, vi efterspurgte, til den helt rigtige pris - derfor valgte vi igen Coor i den seneste forhandling. En nøglefaktor var også Coors samlede gennemsigtighed, inklusive gældende omkostninger. Det har skabt tillid mellem os og Coor, og i dag har vi en kommunikation, hvor begge parter er fuldstændigt åbne overfor hinanden. Dette er nødvendigt, fordi vi er en krævende kunde, siger Bo Larsson, ejendoms- og vedligeholdelseschef hos GKN.
Hos GKN Aerospace i Trollhättan fremstilles højteknologiske komponenter såsom motordele til fly og rumraketter. Coor har over 100 ansatte på stedet, som er ansvarlige for alt lige fra ejendomsservice, arkivering og sikkerhed samt mange af de over 40.000 interne transporter, der finder sted mellem fabrikkens mange værksteder hver måned. Bo Larsson mener, at den komplekse opgave netop løses gnidningsfrit grundet den omhyggelige forberedelse, der blev foretaget allerede inden aftalen trådte i kraft.
Sammen brugte vi meget tid på at fortolke aftalen mellem os og klarlægge, hvad der helt præcist står beskrevet i den, hvilket har skabt stor tillid mellem os. Vores aftale i dag indeholder meget detaljerede instruktioner om, hvordan de forskellige opgaver skal udføres, og ikke kun dét, at de skal udføres. Bo Larsson beskriver, at det er den ligesindede kommunikation og samlede gennemsigtighed, der danner en platform, som gennemsyrer alle aspekter af arbejdet og letter de daglige aktiviteter – for eksempel når det kommer til uddannelse. GKNs produktionsanlæg er klassificeret som et ’beskyttelsesobjekt’ på grund af militær- og luftfartsindustriens strenge krav, men sikkerheden er også høj fra andre aspekter, da mange af komponenterne, som produceres på stedet, er ekstremt følsomme. Håndtering af visse komponenter kræver blandt andet bomuld, og de strenge regler kræver et højt træningsniveau for personalet. En løsning på de udfordringer har været, at Coor og GKN sammen identificerer, hvilke træningsbehov der findes, hvorefter GKN hjælper med at uddanne Coors personale.
- Jeg tror, at begge parter virkelig føler, at vi kan være åbne, så hvis der skulle være problemer i hverdagen, har vi tillid til at være ærlige - vi ved, at vi løser problemerne sammen, konkluderer Bo Larsson, Ejendoms- og vedligeholdelseschef hos GKN.